Ylempänä voittaja, alempana kärjestä pudonnut ja tämän lopullinen sijoitus.
Ascari taisteli kärkipaikasta Giuseppe Farinan kanssa mutta pyörähti viimeisellä kierroksella. Myös Farina putosi Fangion taakse.
Brabhamilta loppui polttoaine johtoasemasta, mutta hän työnsi autonsa maaliin neljäntenä.
Ensimmäistä ykkösten MM-osakilpailuaan ajanut Baghetti ja Gurney ohittelivat toisiaan viimeisellä kierroksella useaan otteeseen, mutta italialainen oli kärjessä maaliviivalla.
Hilliltä loppui polttoaine. Bruce McLaren (Cooper) nousi kärkeen, mutta häneltä hajosi moottori. Clark voitti, mutta McLaren pääsi kuitenkin toisena maaliin.
Clarkin polttoaine meni todella vähiin ja hänen lipuessaan kohti maaliviivaa Surtees ja Jack Brabham (Brabham-Repco) pääsivät ohi.
Stewartilta loppui polttoaine ja hän ajoi varikolle kierrosta ennen maalia. McLaren, Pedro Rodríguez (BRM) ja Jacky Ickx (Ferrari) pääsivät ohi. Stewartin viimeistä kierrosta ei edes hyväksytty, sillä se kesti yli kaksi kertaa kauemmin kuin kilpailun nopein kierros.
Brabham ajoi heinäpaaleihin viimeisessä neulansilmässä mutta pääsi sentään toisena maaliin.
Brabhamilta loppui polttoaine viimeisellä kierroksella, mutta hän pääsi kuitenkin toisena maaliin.
Kaikkien aikojen tasaisin kilpailu. Kahdeksan kuljettajaa ajoi johdossa kilpailun aikana. Viimeisellä kierroksella Peterson ja François Cevert (Tyrrell-Ford) johtivat vähän aikaa, mutta Gethin nousi kärkeen Parabolicassa. Viisi ensimmäistä mahtuivat sekunnin sisään.
Kilpailu lopetettiin Rolf Stommelenin onnettomuuden jälkeen. Mass oli ohittanut Ickxin sillä kierroksella, jolta tulokset otettiin.
Watsonilta loppui polttoaine, mutta hän pääsi toisena maaliin.
Depaillerilla oli polttoaineensyöttöongelmia. Hän ja Peterson ajoivat puolet viimeisestä kierroksesta rinta rinnan. Peterson voitti puolella sekunnilla.
Ferrari oli jäädyttänyt tilanteen, mutta Pironi ei tästä välittänyt vaan ohitti Villeneuven useaan otteeseen. Viimeistä ohitusta Villeneuve ei enää ehtinyt kuitata takaisin.
Prost ajoi ulos kolme kierrosta ennen maalia johdettuaan sitä ennen lähes koko ajan. Patrese pyörähti neulansilmässä toiseksi viimeisellä kierroksella. Pironi nousi kärkeen mutta jäi sähkövian seurauksena tunneliin. Andrea de Cesaris olisi voinut päästä kärkeen, mutta häneltä loppui polttoaine. Patrese voitti siis lopulta.
Mansell vilkutteli jo yleisölle viimeisellä kierroksella, kunnes moottori sammui Casinon neulansilmässä.
Senna lahjoitti Bergerille voiton varmistettuaan kolmannen maailmanmestaruutensa.
Hillin autoon tuli hydrauliikkavika viimeisellä kierroksella. Villeneuve meni nurmikon kautta ohi.
Villeneuvelle olisi riittänyt kuudeskin sija maailmanmestaruuteen, joten hän ei lopussa juuri estellyt muita.
Häkkiseltä hajosi kytkin viimeisellä kierroksella 40 sekunnin johdosta. Hän jäi lopulta noin 1,5 kilometrin päähän maalista.
Fisichella ohitti Räikkösen kierroksella 54. Kilpailu keskeytettiin kaksi kierrosta myöhemmin onnettomuuden takia, ja tulokset otettiin juuri kierrokselta 54. David Coulthard (McLaren-Mercedes) oli mennyt varikolle kärjestä kierrokselta 53.
Räikköseltä hajosivat ripustukset viimeisen kierroksen ensimmäisessä mutkassa.
Räikkönen ohitti Fisichellan viimeisen kierroksen alussa.
Jenson Button nousi kuivuvalla radalla viimeisten 30 kierroksen aikana sijalta 21 voittoon. Hän ohitti Vettelin viimeisen kierroksen puolivälissä.
Hamilton yritti ohittaa Rosbergia viimeisen kierroksen toisessa mutkassa. Rosberg esteli kolaroimalla mutta rikkoi autoaan ja putosi neljänneksi, kun Max Verstappen (Red Bull-Renault) ja Kimi Räikkönen (Ferrari) menivät myös ohi.