Jack Brabham
Koko nimi | John Arthur Brabham
|
---|
Kansallisuus | Australia
|
---|
Syntynyt | 2.4.1926
|
---|
Kuollut | 19.5.2014
|
---|
Kaudet
Kausi | Auto | R. | Sija | Kisat | Voitot | Palk. | Paalut | Eturivit | Nop. | Joht.
|
---|
1955 | Cooper-Bristol | D | – | 1 | – | – | – | – | – | –
|
1956 | Maserati | D | – | 1 | – | – | – | – | – | –
|
1957 | Cooper-Climax | D | – | 5 | – | – | – | – | – | –
|
1958 | Cooper-Climax | D | 18. | 9 | – | – | – | 1 | – | –
|
1959 | Cooper-Climax | D | 1. | 8 | 2 | 5 | 1 | 8 | 1 | 134
|
1960 | Cooper-Climax | D | 1. | 8 | 5 | 5 | 3 | 7 | 3 | 244
|
1961 | Cooper-Climax | D | 11. | 8 | – | – | 1 | 2 | 1 | 28
|
1962 | Lotus-Climax | D | – | 5 | – | – | – | – | – | –
|
1962 | Brabham-Climax | D | – | 3 | – | – | – | – | – | –
|
1962 | Yhteensä | 9. | 8 | – | – | – | – | – | –
|
1963 | Lotus-Climax | D | – | 1 | – | – | – | – | – | –
|
1963 | Brabham-Climax | D | – | 9 | – | 1 | – | 2 | – | 3
|
1963 | Yhteensä | 7. | 10 | – | 1 | – | 2 | – | 3
|
1964 | Brabham-Climax | D | 8. | 10 | – | 2 | – | 2 | 1 | –
|
1965 | Brabham-Climax | G | 10. | 6 | – | 1 | – | 2 | – | 9
|
1966 | Brabham-Repco | G | 1. | 9 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 192
|
1967 | Brabham-Repco | G | 2. | 11 | 2 | 6 | 2 | 6 | – | 91
|
1968 | Brabham-Repco | G | 23. | 11 | – | – | – | – | – | –
|
1969 | Brabham-Ford | G | 10. | 8 | – | 2 | 2 | 2 | 1 | –
|
1970 | Brabham-Ford | G | 6. | 13 | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 124
|
16 kautta | 126 | 14 | 31 | 13 | 38 | 12 | 825
|
R. = renkaat, palk. = palkintosijat, nop. = nopeimmat kierrokset, joht. = johtokierrokset; D = Dunlop, G = Goodyear
Autot
Auto | Kaudet | Kisat | Voitot | Palk. | Paalut | Eturivit | Nop. | Joht.
|
---|
Cooper | 1955, 1957–1961 | 39 | 7 | 10 | 5 | 18 | 5 | 406
|
Maserati | 1956 | 1 | – | – | – | – | – | –
|
Lotus | 1962–1963 | 6 | – | – | – | – | – | –
|
Brabham | 1962–1970 | 80 | 7 | 21 | 8 | 20 | 7 | 419
|
Moottorit
Moottori | Kaudet | Kisat | Voitot | Palk. | Paalut | Eturivit | Nop. | Joht.
|
---|
Bristol | 1955 | 1 | – | – | – | – | – | –
|
Maserati | 1956 | 1 | – | – | – | – | – | –
|
Climax | 1957–1965 | 72 | 7 | 14 | 5 | 24 | 6 | 418
|
Repco | 1966–1968 | 31 | 6 | 11 | 5 | 9 | 1 | 283
|
Ford | 1969–1970 | 21 | 1 | 6 | 3 | 5 | 5 | 124
|
Tallikaverit
(oikeammin saman valmistajan autolla ajaneet)
Kisa kisalta
K ja ' = keskeytys, – = ei osallistunut, H = hylkäys, v = vetäytyminen, + = jaettu ajo, paalupaikka, nopein kierros
Sijoitukset
Sija | Aika-ajo | Kisa
|
---|
1. | 13 | 14
|
2. | 14 | 10
|
3. | 10 | 7
|
4. | 13 | 13
|
5. | 12 | 5
|
6. | 6 | 7
|
7. | 10 | 4
|
8. | 11 | 3
|
9. | 2 | 2
|
10. | 7 | 2
|
11. | 3 | 2
|
12. | 4 | 1
|
13. | 3 | 2
|
14. | 3 | 1
|
15. | 5 | –
|
16. | 4 | –
|
18. | 2 | –
|
19. | 3 | –
|
24. | 1 | –
|
25. | 1 | –
|
28. | 1 | –
|
Hylkäykset | 1
|
Keskeytykset | 60
|
Karsiutumiset | –
|
Peräkkäiset
Voitot
Kisa | Kausi | Osakilpailu | Rata | Auto | R. | Aika | Nopeus | Ero
|
---|
17 | 1959 | Monacon GP | Monaco | Cooper-Climax | D | 2.55.51,3 | 107,3 km/t | 20,4
|
20 | 1959 | Britannian GP | Aintree | Cooper-Climax | D | 2.30.11,6 | 144,6 km/t | 22,2
|
27 | 1960 | Hollannin GP | Zandvoort | Cooper-Climax | D | 2.01.47,2 | 154,9 km/t | 24,0
|
28 | 1960 | Belgian GP | Spa | Cooper-Climax | D | 2.21.37,3 | 215,0 km/t | 1.03,3
|
29 | 1960 | Ranskan GP | Reims | Cooper-Climax | D | 1.57.24,9 | 212,1 km/t | 48,3
|
30 | 1960 | Britannian GP | Silverstone | Cooper-Climax | D | 2.04.24,6 | 174,9 km/t | 49,6
|
31 | 1960 | Portugalin GP | Oporto | Cooper-Climax | D | 2.19.00,03 | 175,84 km/t | 57,97
|
77 | 1966 | Ranskan GP | Reims | Brabham-Repco | G | 1.48.31,3 | 220,3 km/t | 9,5
|
78 | 1966 | Britannian GP | Brands Hatch | Brabham-Repco | G | 2.13.13,4 | 153,6 km/t | 9,6
|
79 | 1966 | Hollannin GP | Zandvoort | Brabham-Repco | G | 2.20.32,5 | 161,1 km/t | 1 kierros
|
80 | 1966 | Saksan GP | Nürburgring | Brabham-Repco | G | 2.27.03,0 | 139,6 km/t | 44,4
|
88 | 1967 | Ranskan GP | Le Mans | Brabham-Repco | G | 2.13.21,3 | 159,8 km/t | 49,5
|
91 | 1967 | Kanadan GP | Mosport | Brabham-Repco | G | 2.40.40,0 | 132,9 km/t | 1.01,9
|
114 | 1970 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham-Ford | G | 1.49.34,6 | 179,7 km/t | 8,1
|
Paalupaikat
Kisa | Kausi | Osakilpailu | Rata | Auto | R. | Aika | Nopeus | Ero
|
---|
20 | 1959 | Britannian GP | Aintree | Cooper-Climax | D | 1.58,0 | 147,2 km/t | 0,0
|
28 | 1960 | Belgian GP | Spa | Cooper-Climax | D | 3.50,0 | 220,6 km/t | 2,5
|
29 | 1960 | Ranskan GP | Reims | Cooper-Climax | D | 2.16,8 | 218,4 km/t | 1,4
|
30 | 1960 | Britannian GP | Silverstone | Cooper-Climax | D | 1.34,6 | 179,2 km/t | 1,0
|
40 | 1961 | Yhdysvaltain GP | Watkins Glen | Cooper-Climax | D | 1.17,0 | 173,0 km/t | 1,1
|
78 | 1966 | Britannian GP | Brands Hatch | Brabham-Repco | G | 1.34,5 | 162,4 km/t | 0,3
|
79 | 1966 | Hollannin GP | Zandvoort | Brabham-Repco | G | 1.28,1 | 171,3 km/t | 0,6
|
82 | 1966 | Yhdysvaltain GP | Watkins Glen | Brabham-Repco | G | 1.08,42 | 194,73 km/t | 0,11
|
84 | 1967 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham-Repco | G | 1.28,3 | 166,9 km/t | 0,6
|
85 | 1967 | Monacon GP | Monaco | Brabham-Repco | G | 1.27,6 | 129,2 km/t | 0,7
|
106 | 1969 | Etelä-Afrikan GP | Kyalami | Brabham-Ford | G | 1.20,0 | 184,6 km/t | 0,2
|
113 | 1969 | Meksikon GP | México | Brabham-Ford | G | 1.42,90 | 174,92 km/t | 0,70
|
115 | 1970 | Espanjan GP | Jarama | Brabham-Ford | G | 1.23,90 | 146,05 km/t | 0,20
|
Merkkipaalut
Merkkipaalu | Kisa | Osakilpailu | Rata | Kausi
|
---|
1. kilpailu | 1 | Britannian GP | Aintree | 1955
|
1. eturivi | 8 | Monacon GP | Monaco | 1958
|
1. johtokierros | 17 | Monacon GP | Monaco | 1959
|
1. palkintosija | 17 | Monacon GP | Monaco | 1959
|
1. voitto | 17 | Monacon GP | Monaco | 1959
|
1. nopein kierros | 17 | Monacon GP | Monaco | 1959
|
1. paalupaikka | 20 | Britannian GP | Aintree | 1959
|
1. mestaruus | 24 | Yhdysvaltain GP | Sebring | 1959
|
10. eturivi | 26 | Monacon GP | Monaco | 1960
|
1. hattutemppu | 28 | Belgian GP | Spa | 1960
|
10. palkintosija | 31 | Portugalin GP | Oporto | 1960
|
2. mestaruus | 32 | Italian GP | Monza | 1960
|
50. kilpailu | 50 | Belgian GP | Spa | 1963
|
50. kilpailu Climax-moottorilla | 52 | Ranskan GP | Reims | 1963
|
20. eturivi | 58 | Etelä-Afrikan GP | East London | 1963
|
10. voitto | 79 | Hollannin GP | Zandvoort | 1966
|
3. mestaruus | 81 | Italian GP | Monza | 1966
|
10. paalupaikka | 85 | Monacon GP | Monaco | 1967
|
30. eturivi | 86 | Hollannin GP | Zandvoort | 1967
|
20. palkintosija | 86 | Hollannin GP | Zandvoort | 1967
|
50. kilpailu Brabham-autolla | 96 | Monacon GP | Monaco | 1968
|
100. kilpailu | 100 | Britannian GP | Brands Hatch | 1968
|
50. keskeytys | 105 | Meksikon GP | México | 1968
|
10. nopein kierros | 115 | Espanjan GP | Jarama | 1970
|
30. palkintosija | 119 | Ranskan GP | Clermont-Ferrand | 1970
|